„Aktywna tablica” to rządowy program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020 – 2024. Program finansowany jest w 80% ze środków budżetu państwa i w 20% z wkładu własnego organów prowadzących szkołę.
W ramach Rządowego programu – „Aktywna tablica” – edycja 2021 (rok szkolny 2021 – 2022) Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie otrzymało dofinansowanie w wysokości 14 000 zł. Z tych środków zostały zakupione 2 interaktywny monitory, które doposażyły pracownie.
Cel projektu:
- umożliwienie wykorzystania w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych, wybranych przez szkołę zgodnie z jej zdefiniowanymi potrzebami, podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania nowych technologii;
- upowszechnienie interaktywnych metod pracy na zajęciach edukacyjnych z różnych przedmiotów, a tym samym wspomaganie procesu kształcenia uczniów w szkole;
- podnoszenie kompetencji oraz poszerzanie wiedzy o możliwościach urządzeń cyfrowych, co w konsekwencji będzie miało wpływ na rozwój poznawczy i społeczny uczniów i nauczycieli;
- celem dodatkowym Programu jest umożliwienie uczniom rozwijania zainteresowań i uzdolnień w ramach zajęć pozalekcyjnych.
Szczegółowe cele Programu „Aktywna tablica”:
- rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli, w szczególności w zakresie posługiwania się TIK w procesie kształcenia lub uczenia się;
- kształtowanie kompetencji społecznych i twórczych uczniów, w tym pracy zespołowej;
- rozwój postaw kreatywności, przedsiębiorczości uczniów i nauczycieli;
- wspieranie innowacyjnych metod pracy;
- wykorzystanie w praktyce szkolnej zastosowań w różnych konfiguracjach pomocy dydaktycznych do realizacji programów nauczania z wykorzystaniem TIK.
Scenariusze przeprowadzonych lekcji otwartych:
Scenariusz przeprowadzonej lekcji otwartej z języka angielskiego
Scenariusz przeprowadzonej lekcji otwartej z informatyki
Scenariusz przeprowadzonej lekcji z języka polskiego_1
Scenariusz przeprowadzonej lekcji z języka polskiego_2
Scenariusz przeprowadzonej lekcji z języka niemieckiego